احمد سلحشوری
آخرین بهروزرسانی: ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
مدرک تحصیلی: دکتری فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
رتبه علمی: دانشیار
سمتها
بخشها | سمت |
---|---|
فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی |
|
فعالیتها
-
تبیین مبانی فلسفی رویکرد تکلیف محور مبتنی بر آموزه های قرآنی به منظور ارائه الگوی تربیت تکلیف محور در دوره نوجوانی
-استاد راهنما
-
تاثیر قصه - بازی بر رشد هوش اخلاقی کودکان پیش دبستان
-استاد راهنما
-
تبیین خطاب شناسی در قرآن کریم براساس تفسیر المیزان به منظور ارائه الگوی ارتباطی معلم و دانش آموز
-استاد راهنما
-
تحلیل گفتمان انتقادی یدن در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران
-استاد راهنما
-
تبیین مبانی فلسفی دیل=الوگ در دیدگاه مارتین بوبر به منظور ارائه راهکارهایی در مدیریت کلاس درس
-استاد راهنما
-
واکاوی استعاره مفهومی معنویت در قرآن کریم به منظور استخراج دلالت ها برای تربیت معنوی بر اساس آن
-استاد راهنما
-
واکاوی معنای فهم در دیدگاه گادامر به منظور ارائه مدل مفهومی در راهبردهای یاددهی یادگیری
-استاد راهنما
-
مبانی معرفت شناختی خودآگاهی نزد ویتگشتاین به منظور ارائه الگوی آموزشی
-استاد راهنما
-
مبانی فلسفی تربیت زبانی در قرآن کریم به منظور ارائه الگویی در تعلیم و تربیت رسمی
-استاد راهنما
-
تبیین رویکرد ادب محور در آیات و روایات به منظور ارائه راهکارهایی برای پرورش آن(ادب)
-استاد راهنما
-
تبیین مبانی ولایت در قرآن و سنت به منظور ارائه الگوی تربیت ولایی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی
-استاد راهنما
-
تبیین و تحلیل تربیت رهایی بخش با تاکید بر نظریه انتقادی(فریره و فوکو) و مدلول های آن در برنامه درسی
-استاد راهنما
-
تدوین الگوی آموزش صبر برای معلمان دوره ابتدایی براساس آیات قرآن کریم
-استاد راهنما
-
تبیین مصرف و مبانی فلسفی مصرف از دیدگاه آیت الله جوادی آملی و دلالت های تربیتی آن
-استاد راهنما
-
تبیین مبانی فلسفی کاوشگری اخلاقی به منظور ارائه راهکارهایی برای پرورش مهارت های اخلاقی دانش آموزان دوره ابتدایی
-استاد راهنما
-
تحلیل ونقد مبانی فلسفی موسیقی ریتمیک و پیامدهای آن برتعلیم وتربیت پیش دبستانی
-استاد راهنما
-
تبیین مکتب تربیت سلیمانی
-استاد راهنما
-
تبیین مفهوم مرگ آگاهی از منظر هگل و دلالت های تربیت آن در مقایسه با مفهوم شهادت در گفتمان انقلاب اسلامی
-استاد راهنما
-
طراحی و اعتباریابی برنامه بازی درمانی حسی-حرکتی مبتنی بر فلسفه دلوز-گتاری و بررسی اثربخشی آن بر نیمرخ حسی، تنظیم هیجان و توانایی برنامه ریزی و حل مسئله کودکان با اختلال اوتیسم
-استاد مشاور
-
بازخوانی انتقادی فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران و بازشناسی تربیت رسمی به مثابه ی هستی اجتماعی
-استاد مشاور
-
طراحی و اعتبار یابی الگوی تربیت حماسی بر اساس شاهنامه فردوسی برای دوره کودکی
-استاد مشاور
-
تدوین الگوی آموزش تفکر در دوره ابتدایی و کتاب راهنمایی معلم آن بر مبنای منطق صدرایی
-استاد مشاور
-
تبیین مبانی تربیت دینی بر اساس دیدگاه آیت الله صفایی حائری و دلالت های آن از حیث اصول و روش ها
-استاد مشاور
-
تدوین الگوی تربیت اجتماعی بر اساس اندیشه و عمل امام موسی صدر
-استاد مشاور
-
تبیین مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی جهت ارائه الگوی تربیت اجتماعی در نوجوانان
-استاد مشاور
-
امکان سنجی تربیت عقلانی دانش آموزان از طریق برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
-استاد مشاور
-
ارزیابی اهداف و محتوای کتب مطالعات اجتماعی
-استاد مشاور
-
تبیین مولفه های تذبیت توحیدی در بعد رابطه انسان با خدا از منظر صحیفه
-استاد مشاور
-
اصول و روش تربیت بدنی والدین در هفت سال دوم بر اساس سیره پیامبر اکرم(ص)
-استاد مشاور
-
بررسی سیر تحول خود درد اندیشه کیرکگور و استنتاج دلالت های آن در مشاوره فلسفی
-استاد مشاور
-
مبانی فلسفی تربیت معنوی در تحقق دانشگاه تمدن ساز اسلامی در آثار امامین انقلاب اسلامی
-استاد مشاور
-
بررسی مفهوم و جایگاه لذت در قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن
-استاد مشاور
-
تدوین الگوی مفهومی آموزش پیشگیری از هرزه نگاری بر اساس تفسیر آیات قرآن کریم
-استاد مشاور
-
آسیب شناسی امور پرورشی در وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اسناد بالا دستی
-استاد مشاور
-
مبانی فلسفی و روش های تعالی بخش تفکر انسان، در نظریه عقلانیت وحیانی علامه جئادی آملی
-استاد مشاور
-
تحلیل و تبیین مبانی اهداف ، اصول و روش های تربیت زیبایی شناختی بر اساس آموزه های زیبایی شناختی قرآن کریم
-استاد مشاور
-
تبیین فلسفه تربیتی عدالت پرور در نهج البلاغه
-استاد مشاور
-
بررسی تحلیلی مبانی فلسفی و مدلولهای تربیتی قصص قرآنی
-استاد مشاور
-
تبیین نقش شاکله در عمل انسان و دلالتهای تربیتی ان از منظر قران کریم
-استاد مشاور
-
تبیین فلسفه تربیت دخترانه با تاکید بر اندیشه های آیت الله جوادی آملی و تطبیق سند تحول با آن
-استاد مشاور
-
بررسی تربیت اخلاقی ناروائز و نقد آبراساس دیدگاه آیت الله جوادی آملی
-استاد مشاور
-
تبیین ضعف وجودی انسان براساس قرآن کریم به منظور استخراج روشهای تربیتی مبتنی بر آن
-استاد مشاور
-
تبیین تربیت اعتدالی باتاکیدبرآموزه های علوی
-استاد مشاور
-
تبیین فطرت و دلالت های آن در هویت دینی کودکان با تاکید بر اندیشه ی علامه مصباح یزدی
-استاد مشاور
-
تبیین فلسفه غیرت در روایات به منظور ارائه راهکارهایی برای پرورش آن
-استاد مشاور
-
فلسفه تربیت اخلاقی با تاکید بر آثار تفسیری صدرالمتالهین
-استاد داور
-
خود حقیقی انسان از منظر قرآن کریم
-استاد داور
-
بررسی عوامل اجتماعی موثر بر تحولات هویت تمدنی مبتنی بر حکمت متعالیه و دلالت های تربیتی آن
-استاد داور
-
تبیین اصول و روش های نظارت خانواده در فضای مجازی بر اساس سبک تربیتی خانواده متکی بر روایات
-استاد داور
-
تبیین فلسفی چگونگی شکل گیری عمل صالح بر مبنای ایمان از نظرگاه علامه طباطبایی (ره) به منظورتدوین چارچوب نظری تربیت دینی
-استاد داور